Sănătatea din apă

Sănătatea din apă

Deși știm la nivel teoretic cât de importantă este apa pentru organism, nu mulți dintre noi reușesc, pe parcursul unei zile, să consume necesarul  unui regim de viață sănătos.

Dacă am înțelege mai bine ce se întâmplă în corpul nostru în lipsa apei,cu siguranță am fi mai determinați să o consumăm.

Nevoia de hidratare este esențială !

Aflând informații despre cum funcționează organismul nostru, ne salvăm și ne dăm șansa de a trăi o viață plină de energie  și sănătate.

Lipsa apei din organism duce la deshidratare; aceasta declanșează „detectorul” uman pentru deshidratare – hipotalamusul – glanda care este responsabilă cu reglarea temperaturii din corp și menținerea echilibrului de fluide la un nivel optim. Atunci când hipotalamusul detectează un nivel prea scăzut de apă în sânge, transmite un semnal care declanșează eliberarea unui hormon anti-diuretic, ce transmite rinichilor să rețină cât mai multă apă din sânge. Creierul declanșează apoi senzația de sete și anumite simptome pentru a ne atenționa nevoia sa: gură uscată, dureri de cap, amețeli, oboseală (până la starea de letargie), extremități reci, imposibilitatea de a urina ( datorită semnalului transmis rinichilor).

Din cauza deshidratării, organele sunt forțate să muncească din greu pentru a putea susține funcțiile vitale, ceea ce provoacă o stare de oboseală accentuată și afectează concentrarea, memoria și starea generală.

Corpul uman conține 75% apă

Studiile numeroase ne-au demonstrat cât de importantă este apa și de ce este indicat să ne hidratăm:

  • O cantitate suficientă de apa în organism crează echilibrul optim de fluide, îmbunătățind drenarea corectă, ceea ce înseamnă că sângele transportă cantitatea necesară de nutrienți , reglează temperatura, optimizează digestia.
  • În orice dietă se recomandă consuml cât mai ridicat de apă. S-a demonstrat faptul că putem slăbi mai ușor și mai sănătos atunci când bem destulă apă. O cantitate suficientă de apă dă senzația de sațietate și minimizează dorința de a mânca.
  • Efortul  fizic ne face să transpirăm, organismul pierzând fluide esențiale. De aceea este recomandat să substituim pierderea cu apă proaspătă.  Când depuneți efort prelungit la sală este recomandat să beți și lichide energizante special concepute.
  • Apa ne asigură un ten impecabil! Anumite toxine acumulate în organism pot cauza inflamarea testuturilor și o data cu această, apariția acneei sau a porilor încărcați. Astfel, un aport ridicat de apă poate drena corespunzător toxinele și astfel, tenul căpăta luminozitate și prospețime.
  • Știm acum că lipsa apei din organism duce la deshidratare și concentrare. Conssumul unui pahar de apă atunci când lucrăm sau învățăm  va face diferență, observându-se o productivitate mărită.
  • Conform cercetărilor, consumul regulat de lichide, cu preponderență apă, previne anumite tipuri de boli. Explicația constă în faptul că un consum optim de lichide asigură „€œclatirea” și eliminarea toxinelor și previne chiar formarea celulelor canceroase.
  • Apă protejează încheieturile și cartilajul. Țesutul cartilaginos, cel care înconjoară țesutul osos, este format în proporție de 85% din apă. Hidratarea corespunzătoare menține suplețea cartilagiilor și nu numai. Oasele, care sunt destul de uscate, conțin apムîn proporție de 31%.

Creierul, plăƒmânii, inima și rinichii conțin cele mai umede țesuturi, aceste organe conținând apムîn proporție de 65%- 85%.

Mulți dintre noi spunem ”Nu îmi este sete. De ce să beau apă?” Dar trebuie să știm că, în momentul în care corpul declanșează senzația de sete, el poate susbtitui pierderea de lichid doar în proporție de 1-2%.  Chiar dacă furnizăm organismului o parte din apa necesară prin fructe, legume, cafea sau ceai, nu este suficient. Pentru a rămâne hidratați pe tot parcursul zilei, este important să ne formăm un obicei în a bea apă.

Cu pași mici, zilnic, ne îndreptăm către o rutină de hidratare de care vom deveni dependenți.

Poți afla care este cantitatea zilnică de apă, specifică ție, pe care este bine să o bei zilnic, calculând:

  • Masa (kg) x 40(ml) = total de apă pe care trebuie să o bei (ml).

De exemplu, pentru o persoană cu greutatea de 60kg, cantitatea de apă necesară zilnic (cu tot cu fluidele extrase din alimente) ar fi 2400ml, adică 2,4l.

Folsește-te de orice truc crezi că te ajută: poți monitoriza dozajul zilnic de apă prin punerea acesteia în sticluțe de 500ml sau 1l. Astfel, în funcție de necesarul zilni, știți câte sticluțe este necesar să terminați în fiecare zi.

În funcție de efortul fizic susținut, de climă, de consumul de sare și de alimentație, trebuie să ajustați cantitatea zilnică de apa. Spre exemplu, în cazul unor temperaturi ridicate, situație în care corpul elimină mai multă apă prin transpirație pentru a răcori organismul, trebuie să completați necesarul zilnic cu încă 1,2 l.
REGULA DE AUR: Nu așteptați niciodată senzația de sete!

Share this post

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete și atribute HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>